Auditproces uitgelegd
09 september 2025 - Nieuws
Via dit nieuwsbericht willen we u informeren over het verloop van het jaarlijkse auditproces.
Om de kwaliteit van het keurmerk hoog te houden en daarmee de kwaliteit binnen het werkveld van ZZP’ers in de zorg, is het van belang dat het auditproces zorgvuldig verloopt.
Bij Kiwa Mijn Keurmerk vindt er jaarlijks een audit plaats waarbij wordt gecontroleerd of uw dossier voldoet aan de gestelde eisen. (zie certificatieschema) Het is van belang dat u vóór de auditdatum uw dossier heeft bijgewerkt en zo de audit op de gestelde auditdatum behaalt. Mocht dit niet gelukt zijn, dan wordt er een her-audit ingepland. Uw keurmerk is tot de her-audit geschorst; u heeft tijdelijk geen geldig keurmerk. Mocht na de her-audit uw dossier nog steeds niet aan de eisen voldoen, dan wordt uw dossier uitgeschreven. Een uitschrijving is definitief. Om het keurmerk dan weer te behalen, kunt u een nieuwe aanmelding doen via het aanmeldformulier op de website. Voor een nieuwe aanmelding dient u dan opnieuw de kosten te betalen.
Het is van belang dat uw dossier altijd up to date is. Dit houdt in dat u als deelnemer verplicht bent om ervoor zorg te dragen dat de bewijsstukken met een einddatum worden vervangen door een geldig bewijsstuk vóórdat deze geldigheidsdatum verstrijkt. U ontvangt een maand van tevoren een herinnering over het verlopen van bewijsstukken. Bij de VOG is dit zes weken.
Bezwaar maken?
Bent u het niet eens met de uitkomst van de audit, dan kunt u binnen een maand na uitschrijving bezwaar maken per e-mail. Na het verstrijken van deze maand kunnen we uw account niet meer voor u heropenen en dient u zich opnieuw aan te melden om het keurmerk weer te behalen. Team Mijn Keurmerk bepaalt per bezwaar of deze gegrond is en wat de vervolgstappen zullen zijn.

